با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ نارگیل،میوه ای با خواص فراوان
زیارت عاشورا

 میوه نارگیل

میوه آن از نوع سفت است وزن آن تا چند کیلوگرم می رسد.درون بر میوه قبل از رسیدن کامل محتوی مایعی شیری رنگ و شیرین و مطبوع است این گاه در نواحی گرم و مرطوب زمین می روید نارگیل را به زبان عربی جوز هندی گویند.درخت نارگیل هرچقدر بدریا شود نزدیکتر باشد و آب شور بیشتر به پای آن برسد میوه آن لذیذ تر و شیرین تر و چرب تر می شود.این درخت حدود صد سال میوه می دهد.میوه آن خوشه خوشه است حدود ده تا پانزده نارگیل دارد و همینطور که ذکر شد میوه دارای سه پوسته است که مغز در درون این سه پوسته می باشد و مغز تازه آن سفید و شیرین و لطیف و چرب است و پوست سوم آن نیز خوراکی است و تازه و نارس آن دارای مقدری مایع است که این مایع دارای مواد غذایی است.

روغنی که از میوه نارگیل گرفته می شود بورد و کوکو نام دارد.طبیعت آن گرم است و مقوی بدن بوده و جسم را فربه می کند و حرارات غریزی بدن را زیاد می گرداند و مواد سرد و مرطوب و بلغمی و سوداوی را از بدن دفع می نماید از این جهت است که می تواند معالج استرخاء و فلج و جنون و مالیخولیا بوده و خوشبوکننده دهان و تنفس می باشد و ضعف کبد را برطرف نموده و کلیه ها را قوی و قدرت تناسلی را زیاد و درد مثانه را که از سردی مزاج آن باشد ساکت می کند افرادی که به کم خونی مبتلا هستند و یا مقداری خون را از دست داده اند می توانند مغز نارگیل و یا از شیر داخل پوسته ها بخورند یا پوست سوم آن را پودر کرده و با مقداری شکر و مختصری زعفران میل نمایند.

هم خون بدن را زیاد می کند و هم لاغری را از بین می برد اما پوست سوم آن که بیشتر از محل پرورش سایر نقاط فرستاده می شود قدری دیر هضم است و زیاده روی در مصرف آن قدری صدا را خشن و سینه را زبر می کند و جهت جلوگیری از این حالت همراه با آن غذاهای سرد مزاج و یا میوه های ترش مزه مصرف می شود.

معرفی نارگیل:

نارگیل (نام علمی: Cocos nucifera) از اعضاء خانواده نخلیان (Arecaceae) است و تنها گونه‌ای است که در سرده نارگیل (Cocos) طبقه‌بندی می‌گردد.

نخل نارگیل(Cocos nucifera L.) از اعضاء خانواده آراکاسیا ( خانواده نخل) محسوب می شود . کلمه نارگیل به میوه نخل نارگیل اشاره دارد.

نارگیل در حدود سه هزار سال پیش در جنوب آُسیا کشت می شده است . در حال حاضر درخت نارگیل در تمام مناطق استوائی وجود دارد .

مردم اقیانس آرام نارگیل را بعنوان یک غذای اصلی مصرف می کنند و از تمام قسمت های این درخت استفاده می برند . ضرب المثلی در این مناطق وجود دارد که می گوید هر کس که درخت نارگیل می کارد برای خودش و برای بچه هایش ،‌لباس ،‌ظرف ،‌نوشابه ،‌غذا و خانه درست می کند .

نارگیل معمولا از هندوراس ، پاناما و جمهوری دومینیکین به کانادا وارد می شود .مقدر بسیار کمی نارگیل در فلوریدا تولید می شود که به مصرف داخلی می رسد

نارگیل درختی است که بطور قائم بالا می رود . ارتفاع آن به ۳۰ متر و قطر تنه آن تا یک متر می رسد

برگهای آن دراز و بطول ۴ تا ۵ متر و مرکب از چند برگچه باریک و دراز است . طول برگچه ها حدود یک متر می باشد . رنگ ها سبز روشن است

میوه نارگیل مانند خوشه ، شامل چندین نارگیل با اندازه های مختلف است .

میوه نارگیل کروی شکل است که قسمت خارجی آن ضخیم و سفت و متشکل از الیاف نباتی و داخل آن نیز صاف و سخت می باشد . در قاعده نارگیل سه سوراخ دیده می شود که چشم های نارگیل نامیده می شود . برای استفاده از مایع داخل نارگیل که شیر نارگیل نامیده می شود این سوراخها را باید با جسم نوک تیزی باز کرد و مایع دارون آنرا بیرون آورد . سپس با چکش آنرا بشکنید و ا گوشت داخل آن استفاده کنید . البته می توانید بعد از بیرون کشیدن شیر ، نارگیل را در داخل فر در درجه حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت بمدت نیمساعت قرار دهید تا نارگیل خود را بشکند .

درخت نارگیل در هر سال حدود پنجاه عد نارگیل می دهد . نارگیل هنگامیکه نارس است مقدر یبشتری شیر دردولی بتدریج میوه می رسد مقدرشیر آن کمتر می شود .

برای خرید نارگیل همیشه میوه ای را انتخاب کنید که سنگین باشد ضمنا آنرا تکان دهید که صدای شیر داخل آنرا بشنوئید زیرا نارگیل اگر بدون شیر باشد حتما کهنه است و یا اینکه شیرش بیرون آمده و هوا کشیده و خراب شده است .

واژه‌شناسی نارگیل:

واژه نارگیل از واژه «انارگیل» سانسکریت وارد پارسی شده و در زبان پارسی میانه به آن گوچ هندوک به معنی جوز هندی می‌گفتند که این واژه از زبان پارسی میانه وارد زبان عربی شده و به صورت جوز الهند معرب شده است. واژه نارگیل به میوه نخل نارگیل اشاره دارد.

خاستگاه نارگیل:

خاستگاه این گیاه یکی از موضوعات مورد بحث است بعضی از کارشناسان معتقدند نارگیل یکی از گیاهان بومی شبه جزیره جنوب شرقی آسیا است درحالیکه برخی دیگر شمال شرقی آمریکای جنوبی را خاستگاه این گیاه می‌دانند. فسیلهای بدست آمده در نیوزیلند نشان می‌دهد در حدود ۱۵ میلیون سال پیش گیاهان کوچکی شبیه نارگیل در این ناحیه رویش می‌کردند. حتی سنگواره‌های قدیمی تر که در راجستان در هند کشف شده‌اند علی‌رغم خاستگاه نارگیل‌ها، در بیشتر این مناطق گرمسیری بخصوص درطول خطوط ساحلی استوایی پراکنده هستند. چون میوه نارگیل سبک و شناور است این گیاه به آسانی توسط جریانات دریایی تا مسافتهای طولانی حمل می‌شود. نخل نارگیل در خاکهای ماسه‌ای و نمکدار و در مناطق دارای نور خورشید فراوان و بارندگیهای منظم (سالانه ۱۰۰- ۷۵ سانتیمتر) رشد می‌کنند بنابراین علت تجمع این گیاه در نواحی کرانه‌ای تا حدی مشخص می‌شود.

میوه‌هایی که از دریا در نواحی شمالی مثل نروژ جمع‌آوری شده‌اند بسیار زیستا بوده و سپس تحت شرایط مناسب مذکور رشد نموده‌اند. ازاینرو نارگیل در جزائر هاوایی یک پلی نزی وارداتی قلمداد می‌شود که ابتدا دریانوردان پلی‌نزیایی آنها را از سرزمینهای مادریشان در اقیانوس آرام جنوبی به این جزایر آوردند. این گیاه به سمت آب خم می‌شود و هر چه بیشتر رشد می‌کند، بیشتر خم می‌شود در نتیجه، خشک میوه آن توسط آب دریا به اطراف پراکنده می‌شود. پوست سبک این میوه باعث می‌شود روی سطح آب شناور گردد. وقتی میوه نارگیل به‌وسیله آب دریا به ساحل برده شد، در طی یک الی دو ماه شروع به سبز کردن برگ کرده سپس تعداد زیادی ریشه بلند در می‌آورد. این ریشه‌های بلند محکم به درختهای در حال رشد می‌چسبند و در مقابل باد تند ساحلی مقاومت می‌کنند.

ترکیبات شیمیایی نارگیل:

گوشت نارگیل دارای آنزیم های مختلف مانند انورتین ، اکسیداز و کاتالاز می باشد .

در شیر نارگیل اسید های آمینه مختلفی مانند هیستدین ، آرژینین ،‌لیزین ف تایروزین ،‌تریپتوفان ، پرولین ،‌لوسین و آلانین موجود است .

در صد گرم گوشت تازه نارگیل مواد زیر موجود است

  • انرژی ۳۵۰ کالری
  • آب ۵۰ کالری
  • پروتئین ۳/۵ گرم
  • چربی ۳۵ گرم
  • مواد نشاسته ای ۹ گرم
  • کلسیم ۱۲ میلی گرم
  • پتاسیم ۲۵۰ میلی گرم
  • سدیم ۲۵ میلی گرم
  • فسفر ۹۵ میلی گرم
  • آهن ۱/۸ میلی گرم
  • ویتامین ب ۱ ۰/۰۵ میلی گرم
  • ویتامین ب ۲ ۰/۰۲ میلی گرم
  • ویتامین ب ۳ ۰/۵ میلی گرم
  • ویتامین ث ۳/۲ میلی گرم

همانطور که گفته شد به مایعی که در داخل نارگیل وجود دارد شیر نارگیل گفته می شود . ولی باید اضافه کرد که با له کردن و چرخ کردن گوشت سفید نارگیل نیز شیری بدست می آید که بان شیر نارگیل گفته می شود . و در اکثر مورد منظور از شیر نترگیل شیر است که از گوش نارگیل گرفته می شود .

شیر نارگیل یک غذای کامل است که می توان آن را با شیر مدر مقایسه کرد

  • آب ۶۵ گرم
  • پروتئین ۳/۲ گرم
  • چربی ۲۵ گرم
  • مواد نشاسته ای ۵ گرم
  • کلسیم ۱۶ میلی گرم
  • فسفر ۱۰۰ میلی گرم
  • آهن ۱/۵ میلی گرم
  • ویتامین ب ۱ ۰/۰۳ میلی گرم
  • ویتامین ب ۲ ۰/۰۱ میلی گرم
  • ویتامین ب ۳ ۰/۸ میلی گرم
  • ویتامین ث ۲ میلی گرم

ارزش غذایی نارگیل:

ارزش غذایی در ۱۰۰ گرم نارگیل به شرح زیر است:

  • ویتامین ب: تیامین ۱۰ میلی‌گرم
  • ویتامین ث: ۲ میلی‌گرم
  • کلسیم: ۲۱ میلی‌گرم
  • آهن: ۲ میلی‌گرم
  • فسفر: ۹۸ میلی‌گرم
  • چربی:‌ ۳۴/۷ گرم
  • کربوهیدرات: ۱۴ گرم
  • پروتئین:‌۳/۴ گرم
  • کالری: ۳۵۹

کاشت درخت نارگیل:

این گیاه نور کامل آفتاب و آب و هوای متعادل را دوست دارد که نوسانات آن شدید نباشد . بهترین دمای متوسط در حدود ۲۷ درجه سانتی گراد می‌باشد و تفاوت حداقل و حداکثر دمای شبانه‌روز نباید بیش از ۷ درجه سانتی گراد باشد بهترین رشد آن زمانی به دست می‌آید که آب و هوای گرم و مرطوب وجود داشته باشد.کاشت در ماه های خرداد یا تیر هست . قبل از کاشت بذر یا میوه قسمتی از الیاف را که در سمت خروج جوانه برروی بذر قرار دارد، بچینید تا سه چشم موجود در این قسمت در معرض دید قرار گیرد .سپس به مدت۲ هفته در آب قرار دهید تا جوانه زنی سریع تر صورت گیرد.سپس در عمق ۸ تا ۱۰ سانت بکارید.در زمان رشد گیاه باید به هر طریقی رطوبت را فراهم کنید .

 

درخت نارگیل

برای کاشت باید از نارگیل های بذری که دچار رکود نشده اند استفاده کرد ،این نارگیل ها کوچک هستندو الیاف زیادی ندارند ،بذرهای مناسب معمولاً از باغ‌های تولید بذر به‌دست می‌آیند . در این باغ‌ها بذرها یا از طریق گرده‌افشانی آزاد ارقام منتخب و یا از طریق دو‌رگ‌گیری تولید می‌شوند.

در قاعده میوه ی نارگیل سه سوراخ وجود دارد که چشم های نارگیل نامیده می شوند.

گوشت این میوه سفید رنگ و چرب است و درون آن با یک شیره یا مایع شیرین پر شده است.
قسمت‏های قابل استفاده:

ریشه، گل آذین و دانه (پوسته، آب و روغن هسته) قابل استفاده می ‏باشند.

ضرب المثلی درباره ی نارگیل بین مردم اقیانوس آرام معروف است که می گوید هر کس که درخت نارگیل می کارد، برای خودش و بچه هایش، لباس، ظرف، نوشابه، غذا و خانه درست می کند. این نشان می دهد که تمام قسمت های این درخت، مفید و قابل استفاده هستند.

خواص نارگیل:

نارگیل،کروی شکل و شامل قسمت های زیر می باشد:

۱-شیر نارگیل، ۲- مغز یا گوشت میوه، ۳-پوست داخلی، ۴- غلاف یا پوست خارجی میوه که ضخیم، سفت و متشکل از الیاف نباتی می باشد.

برای استفاده از مایع داخل نارگیل ( شیره نارگیل) باید سوراخ ها را با جسم نوک تیزی باز نمود و آن را بیرون آورد. درخت نارگیل هر سال حدود ۵۰ عدد نارگیل می دهد. نارگیل هنگامی که نارس است، مقدار بیشتری شیره دارد، ولی به تدریج که میوه می رسد، مقدار شیره آن کمتر می شود.

ارزش غذایی نارگیل بیشتر در میوه آن نهفته می باشد. گوشت نارگیل دارای آنزیم های مختلف مانند انورتین، اکسیداز و کاتالاز می باشد. همچنین در شیر نارگیل اسیدهای آمیخته مختلفی از جمله هیستیدین، آرژینین، پرولین، لوسیون و آلاتین موجود می باشد.

مغز یک گوشت میوه نارگیل به شکل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله تهیه پودر و آرد نارگیل از مغز گوشت تازه نارگیل که در صنایع غذایی و شیرین سازی کاربرد دارد. مغز خشک نارگیل تازه نیز غنی ترین منبع روغن گیاهی با ۶۰ تا ۶۷ درصد چربی می باشد که مصرف خوراکی و دارویی داشته و در ساخت صابون، پاک کننده ها، شامپوها و نیز کاربرد دارد.

مبتلایان به سنگ کلیه

نتایج به دست آمده از یک تحقیق نشان می دهد استفاده از شیرنارگیل برای دفع سنگ کلیه مفید است. در شیر نارگیل که با رسیدن میوه کاهش می یابد، آنزیم ها و اسید آمینه های مختلفی وجود دارد. گوشت سفیدمیوه نارگیل از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک و شیر آن کمی گرم و مرطوب است.

آب نارگیل به دلیل داشتن املاح و مواد معدنی مهم شامل پتاسیم و منیزیم، خطر تشکیل سنگ کلیه را کاهش می دهد. به همین دلیل پزشکان به افرادی که کلیه های سنگ ساز دارند توصیه می کنند تا برای کوچک کردن سنگ های کلیه و دفع راحت آن ها از این نوشیدنی استفاده کنند.

تقویت سیستم ایمنی

نیمی از اسیدهای چرب با طول زنجیره متوسط در شیر نارگیل از اسید لوریک تشکیل شده که ضد ویروس، ضد باکتری، ضد میکروب و ضد قارچ هستند. شیرنارگیل موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می شود.

کاهش فشار خون بالا

مصرف منظم آب نارگیل به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و داشتن مقدار غنی از ویتامین های گروه B و پتاسیم، می تواند میزان فشارخون را بیش از ۷۰ درصد کاهش دهد.آب نارگیل به دلیل تازگی که دارد یکی از نوشیدنی های پر طرفدار به حساب می آید. آب اینمیوه شامل الکترولیت های طبیعی است که جایگزین مایعات از دست رفته بدن می شوند.

 

نارگیل

فواید قسمت های مختلف درخت نارگیل:

ریشه‏:

قابض، ادرارآور(مدر) و کرم کُش.

شیره گل:

شیرین و مطبوع، تب‏بُر، مقوی باء(تقویت کننده ی نیروی جنسی)، نشاط آور، مدر و سمّی.

پوسته:

مدر (ادرارآور) و برطرف کننده‏ ی بوی بد

مغز:

شیرین، خنک کننده، روغنی، اشتهاآور، مقوی باء، ملین(ضد یبوست) و نیروبخش

آب:

شیرین و گوارا، خنک کننده، هضم کننده، مقوی باء ، ادرارآور ، کرم کش و نیروبخش

روغن:

شیرین، ضد عفونی کننده، دافع حشرات، هضم کننده، مقوی باء، اشتهاآور و تقویت کننده موی سر

به طور کلی در ۱۰۰ گرم شیر نارگیل، این مواد معدنی و ویتامین‌ها وجود دارد:

  • * کالری ۲۳۰ گرم
  • * پروتئین ۳/۲ گرم
  • * چربی ۸/۲۳ گرم
  • * کربوهیدارت ۵/۵ گرم
  • * شکر ۳۳۵/۳ گرم
  • * ویتامین C 8/2 میلی‌گرم
  • * ویتامینE 15/0 میلی‌گرم
  • * ویتامین B1 026/0 میلی‌گرم
  • * ویتامینB6 33/0 میلی‌گرم
  • * ویتامینB5 183/0 میلی‌گرم
  • ویتامین B3 76/0میلی‌گرم
  • * آهن ۶۴/۱ میلی‌گرم
  • * سلنیوم ۲/۶ میلی‌گرم
  • * سدیم ۱۵ میلی‌گرم
  • * کلسیم ۱۶ میلی‌گرم
  • * فسفر ۱۰۰ میلی‌گرم
  • پتاسیم ۲۶۰ میلی‌گرم

اثرات درمانی نارگیل

 اسهال:

آب نارگیل یک غذای ایده‏آل برای جایگزین کردن مایعات از دست رفته در اسهال می‏ باشد.

 سنگ‏های ادراری (مانند سنگ مثانه):

برای درمان سنگ‏های ادراری، گل ‏های نارگیل را خشک کرده و پودر کنید و سپس آن را با ماست بخورید.

 

 سردرد:

آب نارگیل سردردی را که در اثر تماس زیاد با نور خورشید بروز می کند، تسکین می ‏دهد.

کرم‏ها:

جوشاندن ریشه نارگیل با مقدار کمی از انقوزه برای پاک سازی و رهایی از کرم ‏های روده بسیار نافع است.

زخم و جراحت:

روغن کهنه نارگیل، تسکین دهنده سریع زخم ‏ها می ‏باشد.

استفراغ:

اضافه کردن شکر، عسل و پودر فلفل به آب نارگیل یک ترکیب مطلوب برای پیشگیری از استفراغ می‏ باشد.

زخم‏های دهانی:

غرغره کردن شیره ی حاصل از نارگیل چرخ و رنده شده برای تسکین و معالجه‏ ی زخم‏های دهان مفید است.

خارش:

در خارش‏های معمول، شیر نارگیل برای کاهش التهابات سودمند و کاربردی است.

 جای زخم (اسکار):

پوست درخت‏ انجیر مقدس هندی و انجیر معابد را در شیرنارگیل به صورت خمیر در آورده و در سرتاسر زخم‏ ها بمالید. این کار به تسکین و ترمیم پوست به دلیل خاصیت‏ قابض و مغذی بودن این ترکیب، کمک می‏ کند.

اگزما:

چند عدد سیر را در روغن نارگیل بیندازید و روی شعله گاز قرار دهید تا رنگ آن تیره شود. سپس این سیرها را در روغن نارگیل له کنید. بعد، آن را از صافی رد نمایید. این مخلوط یک ترکیب موثر برای رفع التهابات ناشی از اگزما است.

رشد موها:

شستشوی موها با شیره نارگیل یک عمل بسیار موثر برای تغذیه قسمت ‏های انتهایی ریشه‏ ی موها است. این کار در بین هندی‏ ها که موهایی بسیار جذاب دارند، شایع است.

چند نکته:

* شیره ی نارگیل با شیر نارگیل متفاوت است. شیره ی نارگیل همان مایع آبکی درون نارگیل است، اما شیر نارگیل از جوشاندن مخلوط مساوی آب و گوشت نارگیل خرد شده حاصل می شود، به طوری که وقتی به حالت کف آلود درآمد آن را از شعله بر می دارند و سپس صاف می کنند.

* نارگیل به دلیل داشتن چربی زیاد و مواد مغذی، چاق کننده است.

* نارگیل هنگامی که نارس است مقدار بیشتری شیره دارد، ولی به تدریج که میوه می‌ رسد مقدار شیره آن کمتر می شود. پس برای اطمینان از تازه بودن نارگیلی که می خرید، آن را تکان دهید تا صدای شیره ی آن را بشنوید. دقت کنید که نارگیل سنگین تر، تازه تر است.

* این میوه به دلیل گرم بودن ممکن است در گرم مزاجان مشکلاتی ایجاد کند. لذا این گونه افراد باید آن را با میوه‌های ترش، لیمو و یا هندوانه بخورند.

* نارگیل دیر هضم است، بنابراین کسانی که دچار ناراحتی های گوارشی هستند، باید هنگام مصرف آن مراقب باشند.

* با این که روغن نارگیل یک روغن گیاهی است، اما دارای مقدار زیادی چربی اشباع می باشد. به همین دلیل افراد دچار چربی خون بالا و بیماران قلبی نباید از روغن نارگیل استفاده نمایند.

 

روغن نارگیل

خواص داروئی

گوشت سفید نارگیل از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و شیر نارگیل کمی گرم و مرطوب است.

نارگیل بدلیل داشتن چربی زیاد و مواد مغذی چاق کننده است.
حرارت داخلی بدن را افزایش می دهد.
برای خوشبو کردن دهان مفید است.
ضعف کبد را درمان می کند.
برای برطرف کردن بواسیر مفید است.
ادرار را زیاد می کند.
درد مثانه را رفع می کند.
زخم های بدن را مداوا می کند.
کرم معده و روده ، مخصوصا کرم کدو را از بین می برد.
برای تقویت دستگاه هاضمه مفید است.
ریشه درخت نارگیل ضد تب و ادرار آور است.
ریشه درخت نارگیل برای ناراحتی های کبدی مانند یرقان مفید است.
دم کرده ریشه درخت نارگیل برای معالجه اسهال خونی مفید است.
برای دفع سنگ کلیه شیر نارگیل را با برگ سنا مخلوط کرده و بنوشید.

همانطور که گفته شد به مایعی که در داخل نارگیل وجود دارد شیر نارگیل گفته می شود . ولی باید اضافه کرد که با له کردن و چرخ کردن گوشت سفید نارگیل نیز شیری بدست می آید که بان شیر نارگیل گفته می شود . و در اکثر مورد منظور از شیر نارگیل شیر است که از گوش نارگیل گرفته می شود . شیر نارگیل یک غذای کامل است که می توان آن را با شیر مادر مقایسه کرد

خواص شیر نارگیل

شیر نارگیل هم ملین و هم ضد اسهال است.
برای رفع اسهال خونی مفید است.
برای برطرف کردن آب آوردگی بدن از شیر نارگیل استفاده کنید.
شیر نارگیل ضد سم است.
برای پائین آرودن تب مفید است.
برای معالجه بیماریهای پوستی مفید است.

خواص روغن گوشت نارگیل

روغن نارگیل از تقطیر گوشت سفید نارگیل بدست می آید.

برای معالجه بیماریهای پوستی بکار می رود.
حافظه و هو ش را تقویت می کند.
درد مثانه را رفع می کند.
کرم کدو و کرمهای دیگر روده را دفع می کند.
در درمان کمر درد موثر است.
معالج بواسیر است.
محرک نیروی جنسی است.

فواید آب نارگیل برای پوست و مو

آب نارگیل اززمان قدیم به عنوان یک نوشیدنی خنک برای تابستان در سراسر جهان استفاده میشود. همچنین به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا برای بیماران مبتلا به تب بالا و یا عفونت های ویروسی استفاده می شود. علاوه بر این، آب نارگیل دارای خاصیت دارویی بسیار زیاداست. در اینجا برخی از مزایای آب نارگیل برای پوست و مو را میخوانیم

۱٫ مو را نرم و پوست را انعطاف پذیر میکند

اگر شما مو های مجعدی دارید، می توانید موهای خود را بعد از شامپو با آب نارگیل بشوئید. این به عنوان یک روش طبیعی برای درمان مو های فر و زبر است. اگر پوست شما در زمستان خشک و زبر میشود، آب نارگیل دوست پوست شماست
۲٫ آب نارگیل به پوست و مو ویتامین میدهد

آب نارگیل دارای مقدار زیادی ویتامین B است. به ترمیم بافت های فرسوده پوست و مو کمک می کند. .وقتی بافت های فرسوده خود را دوباره ترمیم کنید، پوست جوش نمیزند و موی شما براق میشود. بهتر است آب نارگیل را به طور مرتب بنوشید به طوری که مواد مغذی آن می تواند به پوست ومو از داخل کمک کند.
۳٫ هیدراته کردن مو و پوست

گاهی اوقات اتفاق می افتد که آب یا مایع به اندازه کافی در رژیم غذایی خود ندارید و ساعت های طولانی در مقابل نور خورشید و آلودگی هستید . این تأثیر منفی برروی مو و پوست میگذارد و موجب از دست رفتن آب آنها میشود. در چنین مواردی، بهتر است یک لیوان آب نارگیل تازه بنوشید. ویتامین C و مقدار متوسط ​​گلوکز پوست و مو را هیدراته میکند و شمارا هم پرانرژی میکند. وجود پتاسیم در آن به جریان سریع پوست سر،کمک کرده و آن را مرطوب میکند

۴ . فشار خون بالا را کنترل می کند

فشار خون بالا یکی از دلایل اصلی برای پوست و مو آسیب دیده است . وجود پتاسیم در آن باعث جریان آسان خون میشود و به کاهش فشار خون کمک میکند. هنگامی که فشار خود را کنترل میکنید ، قطعا به حفظ پوست و مو کمک می کند .

 

نارگیل

5. ضد قارچ و خاصیت ضد باکتری دارد

در بادهای موسمی پوست در معرض خطر ابتلا به قارچ و عفونت های باکتریایی است این مدت زمان طولانی به درمان نیاز دارد. نوشیدن آب نارگیل و یا استفاده از آن را در این نوع عفونت ها کمک می کند تا بهبودی سریع داشته باشد . حتی هنگامی که دچار عفونت های قارچی بر روی پوست هستید ، باید داروها را با آب نارگیل بخورید تا سریع خوب شوید
۶ . برای بچه های نوجوان بسیار خوب است

آب نارگیل به گردش خون کمک میکند. هنگامی که به طور منظم مصرف می شود، در ترمیم بافت پوست موثر است ، و ویتامین C و انرژی میدهد. پوست را از آلودگی متوقف می کند و از آکنه و جوش پیشگیری میکند . همچنین به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای مو است که پوست و مو را سالم نگه می دارد . همچنین در هضم سریع کمک می کند

ماسک نارگیل برای پوست صورت :

گرد نارگیل را در شیر حل کنید و خوب به هم بزنید تا خمیرى شکل شود سپس آن را روى صورت مالیده و بگذارید تا خشک شود. بعد با آب ولرم بشویید. آب خیار را با خامه مخلوط کنید و به مدت نیم ساعت محلول را روى صورت بگذارید، این ماسک خاصیت آب‌رسانى دارد.

ماسک موی عسل و روغن نارگیل :



روغن نارگیل از قدیم برای تقویت مو در فرهنگ های مختلف استفاده می شده. امروز میخوایم درست کردن یه ماسک موی طبیعی و کم هزینه که میتونه حتی گزینه ی خوبی برای هدیه دادن باشه یاد بگیریم. میتونید از این ماسک مو به مقدار زیاد درست کنید و اون رو توی یه شیشه مربای تمیز نگهداری کنید، تا هر وقت که لازم بود به سراغش رفته و ازش استفاده کنید. یا اینکه همون شیشه رو خیلی خوشگل بسته بندیش کنید و به یکی از دوستانتوتن هدیه بدین.

دو پیمونه روغن نارگیل آب شده رو با دو پیمونه عسل و یک پیمونه سرکه سیب قاطی کنید و توی یه ظرفی که بشه داخل مایکروویو قرار داد بریزید (شیشه مربا از همه بهتره). این ماسک موی طبیعی موادش از هم جدا میشن، برای همین بهتره قبل از هر بار مصرف، اون رو توی مایکروویو بذارید و وقتی گرم شد مواد رو هم بزنید. این ماسک رو از ریشه تا نوک موها بزنید، و بعد ۳۰ دقیقه به حمام برید و مثل همیشه موهاتون رو بشویید.

هر کدوم از مواد به کار رفته در این ماسک مو، خواص خوب زیادی برای مو دارن. روغن نارگیل رطوبت مو رو نگه میداره، و خواص ضد باکتری و ضد قارچ داره. عسل هم خواص ضد باکتری داره و رطوبت رو در مو نگه میداره، همچنین بعد از یه مدت میتونه رنگ موها رو روشن بکنه. سرکه سیب به عنوان یک اسید میتونه Ph موهاتون رو به تعادل برسونه و مواد ضایعی که از محصولات آرایشی به جا مونده رو کامل پاک کنه. علاوه بر اینها سرکه موها رو نرم و درخشان هم میکنه.

این ماسک مو رو برای خودتون یا یه نفر دیگه درست کنید و با جادوی محصولات بهداشتی طبیعی آشنا بشید.

 

مضرات نارگیل:

نارگیل دیر هضم است و در بدن خلط تولید می کند بنابراین بهتر است با شکر خورده شود چون نارگیل گرم است ممکن است در گرم مزاجان اشکالاتی تولید کند از این نظر اینگونه افراد باید آنرا با میوه های ترش ، لیمو و یا هندوانه بخورند . خوردن آن برای سردمزاجان و سالمندان بسیار مفید است و اشکالی تولید نمی کند .

کاربرد های نارگیل:

کاربرد قسمتهای مختلف نخل نارگیل به شرح زیر است :

بخش سفید و گوشت دار دانه آن خوراکی است که در آشپزی بصورت تازه یا خشک شده مصرف می شود.
حفره ای که با آب نارگیل پر شده است حاوی شکر می باشد که بعنوان یک نوشیدنی گوارا مورد استفاده قرار می گیرد.
شیر نارگیل ( که دارای تقریباً ۱۷% چربی است) از بعمل آوردن نارگیل رنده شده با آب گرم که روغن و ترکیبات معطر استخراج می کند تهیه می شود.
شیره ای که از شکافتن سنبله گلهای نارگیل بدست می آید ، یک نوشیدنی به نام تادی تولید می کند که در فیلیپین توبا نامیده می شود.
شکوفه های نوک گیاهان بالغ خوراکی بوده و بعنوان ” کلم نخل” معروفند.( اگرچه کندن آن موجب از بین رفتن درخت می شود)
بخش درونی و درحال رشد نوک درخت که ” قلب نخل” نامیده می شود خوراکی بوده و در سالادهایی که بعضی اوقات ” سالاد پولدارها” نامیده می شود مصرف می گردد ( کندن این قسمت هم باعث مرگ نخل می شود).
کوار رشته ای است که از پوسته نارگل تهیه می شود و در طنابها ، حصیر ها ، برسها ، کیپ کردن درز قایقها و بعنوان فیبرهای پرکننده کاربرد دارد.
نارگیل خشک منبع روغن نارگیل محسوب می شود.
از تنه درختان نارگیل الوار ساختمانی تولید می گردد.
از برگ آنها موادی برای گالی پوش کرده بام ( پوشش بام) و ساخت سبد تهیه می شود.
پوسته و سخت پوست آنرا می توان بعنوان سوخت بکار برد و منبع بسیار خوبی برای زغال چوب محسوب می شوند.
مردم اهل هاوایی تنه آنرا خالی می کنند و با آن طبل ، ظروف یا حتی بلم می سازند.

 

آب نارگیل

جواهراتی از جنس نارگیل !

به نظر شما از نارگیل می توان چه استفاده ای نمود؟ آیا تنها می توان از میوه درخت نارگیل استفاده کرد؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

Vainius هنرمندی است که از نارگیل برای ساخت لوازم تزئینی و چراغ خواب استفاده می کند. او با استفاده از پوست نارگیل، چوب درخت بلوط و توانسته است چراغ خواب های بسیار زیبایی خلق کند.

او کار خود را با الهام از Calabarte اغاز نمود و در ابتدا ۹ ماه از وقت خود را صرف طراحی شکل های مناسب مثل ماه و ستاره بر روی پوست نارگیل نمود. برای ساخت چنین چراغ هایی لازم است ابتدا طرحی مناسب بر روی پوسته طراحی کنید و بعد با ابزاری مناسب این طرح ها را برش دهید. در نهایت برای پوشش کار بهتر است از پارچه مخمل و پوست مار استفاده کنید. برای مشاهده اثری که خلق کردید کافی است لامپ داخل پوست نارگیل را روشن کنید!

 

شکستن پوست نارگیل:

نارگیل بخورید بدون اینکه برای شکستن پوست آن به زحمت بی‌افتید. در اینجا روشی ساده برای شکستن پوست نارگیل به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سعی کنید در این تابستان بر پوست نارگیل فایق آیید. این کار را روی یک سطح صاف و مقاوم انجام می‌دهیم. از پشت چاقوی بزرگ سر آشپز و یا از ساتور استفاده کرده و ضربات آهسته و پیوسته به روی خط کمر (خط استوای ) نارگیل وارد می‌کنیم. زمانی که پوست آن شکست، از یک وسیله بلند، مانند دیلم استفاده کرده و شکافی که در پوست ایجاد شده را کمی باز می کنیم، شیره داخل نارگیل را در یک کاسه خالی می‌کنیم. پس از خالی شدن شیره نارگیل، به ضربات آهسته و پیوسته خود ادامه می‌دهیم تا نارگیل کاملاً شکافته و باز گردد. سپس با کمک قسمت تیز چاقو، میوه نارگیل را خرد می‌کنیم.


با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 13 دی 1393برچسب:, | 23:56 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |